فلاپی: Moto Maker، نوآوری موتورولا که به تاریخ پیوست

ده سال پیش در چنین روزی یعنی ۶ خرداد ۱۳۹۴، لنوو سرویس Moto Maker را در چین راهاندازی کرد. این سرویس به کاربران اجازه میداد تا گوشیهای موتورولا را با رنگها، جنس بدنه و ظرفیت حافظه دلخواه خود شخصیسازی کنند.
موتورولا ادعا کرده بود که هزاران ترکیب ممکن برای طراحی گوشی وجود دارد و باعث میشود این دستگاهها منحصربهفردتر از گوشیهای استاندارد بازار باشند.
لنوو در بیانیهای اعلام کرده بود:
چین بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در جهان دارد. ما فکر میکنیم عالی خواهد بود اگر مردم بتوانند گوشیهایی انتخاب کنند که در میان سایر گوشیها متمایز باشد.
علاوه بر Moto Maker، موتورولا فروش مستقیم گوشیهای Moto X، Moto X Pro و Moto G را از طریق وبسایت رسمی خود در چین آغاز کرده بود. این اقدام به کاربران گزینهای جایگزین برای خرید حضوری ارائه داده بود. در گزارش مالی آن زمان، لنوو اعلام کرده بود که در سهماهه اول سال ۲۰۱۵، تعداد ۱۸.۷ میلیون گوشی هوشمند فروخته است که ۷.۸ میلیون دستگاه از آنها متعلق به موتورولا بودهاند.
وضعیت فعلی Moto Maker
امروزه Moto Maker دیگر فعال نیست و موتورولا از مدلهای شخصیسازیشده فاصله گرفته است. پس از ادغام موتورولا با لنوو، تمرکز این برند بیشتر روی گوشیهای میانرده و پرچمدار قرار گرفته است. Moto Maker در ابتدا یک ویژگی جذاب برای کاربران بود، اما به دلیل هزینههای بالا و تغییرات بازار، موتورولا تصمیم گرفت این سرویس را متوقف کند.
با این حال، شخصیسازی گوشیها همچنان در برخی برندها مانند سامسونگ و اپل دیده میشود، اما بیشتر به قابهای محافظ و تنظیمات نرمافزاری محدود شده است. موتورولا اکنون روی گوشیهای مقرونبهصرفه و فناوریهای جدید مانند 5G تمرکز دارد.



