اپل دوباره در صدر؛ باارزشترین برند جهان معرفی شد
بر اساس گزارش جدید BrandZ، اپل بار دیگر عنوان باارزشترین برند جهان را به دست آورده است. این شرکت اکنون ۱.۲۹ تریلیون دلار ارزشگذاری شده که نشاندهنده رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته است. اپل برای سومین سال متوالی در صدر این لیست قرار گرفته و اولین برند تاریخ است که از مرز یک تریلیون دلار عبور کرده است.
پس از اپل، گوگل با ارزش ۹۴۴.۱ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۸۸۴.۸ میلیارد دلار در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. آمازون با ۸۶۶.۱ میلیارد دلار و انویدیا با ۵۰۹.۴ میلیارد دلار نیز در جمع پنج برند برتر دیده میشوند. در این میان، انویدیا به لطف رشد چشمگیر هوش مصنوعی، ۱۵۲ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است.
در لیست امسال، هواوی در رتبه ۳۹، سامسونگ در جایگاه ۷۸ و شیائومی در رتبه ۹۶ قرار دارند. همچنین، ChatGPT به عنوان ورودی جدید در رتبه ۶۰ قرار گرفته و ایرتل سریعترین رشد را در میان برندهای مخابراتی داشته است. مجموع ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان اکنون به ۱۰.۷ تریلیون دلار رسیده است.
این گزارش نشان میدهد که برندهای فناوری همچنان پیشتاز بازار جهانی هستند و اپل با نوآوریهای مستمر و اعتماد بالای مصرفکنندگان، جایگاه خود را حفظ کرده است. انتظار میرود که رقابت میان برندهای برتر در سالهای آینده همچنان شدیدتر شود.


