فلاپی: پخش زنده یوتیوب، از HTML5 تا آینده استریم ویدیو

ده سال پیش در چنین روزی یعنی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، یوتیوب اعلام کرد که پخش زنده ویدیوها از این پس با HTML5 سازگار است و از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند. این قابلیت، که پیشتر برای ویدیوهای معمولی معرفی شده بود، اکنون به پخش زنده نیز اضافه شده بود. یوتیوب با همکاری شرکتهایی مانند Elgato و XSplit این ویژگی را برای استریم بازیهای ویدیویی بهینه کرد.
هنگامی که یوتیوب تشخیص میداد یک استریم با ۶۰ فریم بر ثانیه ارسال شده است، آن را به رزولوشن 720p و 1080p تبدیل میکرد تا کاربران بتوانند آن را در مرورگرها و دستگاههای مدرن مشاهده کنند. علاوه بر این، یوتیوب همچنان استریمهای ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه میداد و اعلام کرده بود که قصد دارد پشتیبانی از این ویژگی را در هفتههای آینده گسترش دهد.
یوتیوب با این تغییر، امکان پخش با سرعت متغیر را هم فراهم کرده بود. به طوری که کاربران میتوانستند چند دقیقه به عقب برگردند و سپس با سرعت 2 برابر ویدیو را مشاهده کنند تا به پخش زنده برسند.
وضعیت فعلی پخش زنده یوتیوب
امروز، یوتیوب به یکی از بزرگترین پلتفرمهای استریم زنده تبدیل شده است. این شرکت نهتنها پشتیبانی از ۶۰ فریم بر ثانیه را بهبود داده، بلکه قابلیتهایی مانند پخش 4K، HDR و نرخ فریم بالاتر را نیز اضافه کرده است. استریمهای زنده بازیهای ویدیویی اکنون بخش بزرگی از یوتیوب را تشکیل میدهند و بسیاری از استریمرهای حرفهای از این پلتفرم برای پخش مسابقات و رویدادهای زنده استفاده میکنند.
علاوه بر این، یوتیوب ویژگیهای تعاملی مانند چت زنده، نظرسنجیها و قابلیتهای درآمدزایی را به استریمهای زنده اضافه کرده است. با این حال، رقابت با پلتفرمهایی مانند Twitch همچنان ادامه دارد و یوتیوب در تلاش است تا ویژگیهای جدیدی را برای جذب کاربران بیشتر معرفی کند.



