بازی

پایان جنجال؛ FTC دیگر مانعی برای خرید Activision توسط مایکروسافت نیست

پس از سه سال کشمکش حقوقی، مایکروسافت بالاخره توانست خرید Activision-Blizzard را به ارزش ۷۰ میلیارد دلار نهایی کند. این معامله که بزرگ‌ترین خرید در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، با مخالفت‌های شدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) روبه‌رو بود، اما در نهایت دادگاه تجدیدنظر فدرال در سان‌فرانسیسکو شکایت FTC را رد کرد.

در سال ۲۰۲۳، قاضی جکلین اسکات کورلی اعلام کرد که FTC نتوانسته ثابت کند که این خرید باعث کاهش رقابت در بازار اشتراک بازی‌های ویدیویی و بازی‌های ابری خواهد شد. با این حکم، مایکروسافت رسماً مالک Activision-Blizzard-King شد و FTC دیگر نمی‌تواند مانعی برای این معامله ایجاد کند.

با وجود نگرانی‌های اولیه، به نظر می‌رسد که این خرید تأثیر زیادی بر انحصاری شدن بازی‌های محبوب نخواهد داشت. Call of Duty همچنان برای پلی‌استیشن منتشر خواهد شد و مایکروسافت نیز استراتژی انتشار چندپلتفرمی را دنبال می‌کند. حتی بازی‌های اول‌شخص مایکروسافت مانند Gears of War قرار است برای پلی‌استیشن عرضه شوند.

این معامله همچنین باعث تغییراتی در محتوای انحصاری پلی‌استیشن شده است. برخی از ویژگی‌های انحصاری بتای Call of Duty که قبلاً فقط در پلی‌استیشن در دسترس بودند، اکنون حذف شده‌اند. با این حال، تأثیر کلی این خرید بر بازار بازی‌های ویدیویی هنوز مشخص نیست و بسیاری منتظرند ببینند که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای آینده دارد.

با نهایی شدن این خرید، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مایکروسافت به خرید شرکت‌های بازی‌سازی بیشتری ادامه خواهد داد؟ با توجه به استراتژی چندپلتفرمی این شرکت، شاید این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد. آیا این معامله تأثیری بر انتخاب‌های شما در خرید کنسول خواهد داشت؟

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا